dag 1 - presentation av mig själv

Okej då kör vi då ! Den 27 April 1993 föddes en envis, sprallig och tokig tjej som fick namnet Ester, men efter drygt en månad så kom tack och lov mamma och pappa på att det inte passade så dom ändrade sig till Evelina, Det var alltså det namnet jag fick, och jag döptes till Frida Evelina Jönsson. Mitt andranamn Frida fick jag av den anledningen att min farmor alltid kallade mammas mage Frida. Tror de var så iaf ?

Jag växte upp i den lilla byn Torsåker med Mamma Marie, Pappa Leif, Storasyster Erica och Storasyster Emelie. + En kanin, Snuttis. Jag bor fortfarande i samma hus, fast båda mina systrar har flyttat ut och kaninen är död. Men har fått tillskott av en katt ist, Sixten. Sen ungefär ett år tillbaka har jag mäst bott hos min syster Erica i Hofors, hon hade ett rum över nere i källaren så jag målade om det och gjorde det MITT, och jag älskar det!



Jag går första året på en Mode/Styling inriktad linje i Falun (ny kategori!). Kan väll inte säga att jag trivs superbra, ångrar att jag inte bytte tillbaka till Barn och Fritid när jag fortfarande hade chansen. Alltså jag har gått i ettan förut, då gick jag barn ch fritid, men kände att inte det var min grej så jag började om ettan på något nytt, i Falun alltså. Nu måste jag hålla ut tre år, för jag tänker inte ta ett extra år!

På min fritid på tränar jag så ofta jag kan och orkar, är inne i en latperiod just nu men känner att det ska det bli ändring på! Spelar innebandy nu, men det känns sisådär med den.. Fotboll fösöker jag spela på sommaren, men det är jag kass på. Jag har provat på Dans och Hockey.
På helgerna träffar jag mina vänner och pojkvän. Jag tycker om att rita när det går bra och blir fint, älskar tvserier, favoriter : One tree hill, Prison Break, Scrubs, Desperate Housewives! Älskar att vara med dom som ligger närmast hjärtat, Familj, vänner, kärlek! Mysa, Festa, yäeh you name it! Jag hatar när folk ljuger, och när folk sviker, absolut värsta som finns..
Måste också tillägga att jag är moster åt den sötaste ungen i välden, Nelly Emelina Jönsson ! Jag älskar dig ♥


(mina tjejer, ni är underbara!)

(nelly emelina jönsson)

Jag anser mig själv som en typ grubblare, jag tänker alledes för mycket och förstår inte meningen med livet? Jag har ålderskris redan nu och känner att jag börjar bli gammal och har inte levt min ungdom som jag vela. Jag är inte den jag vill vara.  Jag får panik när jag inte gör något, får dåligt samvete när jag sover för länge, mår dåligt när jag äter och om jag inte tränar.. Jag ser nästan varje dag som ett helvete mäst pga att jag tänker för mycket.. Jag har inte alltid varit såhär, men jag är tydligen svag och kan inte gå vidare från det som en gång varit väldigt jobbigt.. Men jag jobbar på det.

Jag har ett motto, eller ett quote av Marilyn Monroe som betyder väldigt mycket för mig..

"I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you appreciate them when they're right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together."



kommer fler bilder hade jag tänkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback