dag 8 - ett ögonblick

jag vet inte vad jag ska skriva om för ögonblick .. lyckligt ? olyckligt ? roligt ? tråkigt ? nääe alltså jag vet inte .. vet ni ?

Eller nu kom jag på ett, kanske inte så intresannt med det var typ en dag då jag var väldigt glad :)

Tidigt på morgonen vid 5-6 tiden den 7 Juni 2009, sov jag i mitt rum hemma hos erica, jag hade tagit ner hennes och andreas dator ner på mitt rum för jag kunde förmodligen inte somna på kvällen innan.. I vilket fall så kommer Erica nerstapplandes för trappan och flåsar. Hon frågar efter datorn och säger sen ''evelina jag tror du kommer bli moster idag'' !!! Hon tog med sig datorn upp och började klocka sina värkar..

Jag ligger inte kvar i sängen utan strax efter erica gått upp så gick jag också upp. Och där står hon och har ont och inte typ fattar någonting vad som händer, haha! Jag har för mig att hon trodde att hon inte behövde åka in eller något sånt..? Jag vart iaf jätte yr i huvudet och allt började bli suddigt, jag trodde jag skulle svimma, så jag höll mig mot väggen och gick in till tvrummet och lag mig på soffan och slappnade av lite grann, förstår inte varför det vart så? Men jag höll på att svimma iaf, haha det skulle vara något det, undra vad andreas hade gjort då !? Sen går jag iaf tillbaka in till köket, och där bestämmer Andreas att dom ska åka in, han hade ringt och pratat med någon med. Innan dom åkte sa dom åt mig att inte berätta för någon att dom hade fått åkt iväg. Dom vela berätta det själv för alla.

Dom åker, och jag går och lägger mig en stund. Sen går jag upp och städar heela lägenheten noga, skurar och håller på.. Dom hade sagt tidigare att dom vela komma hem till en renstädad lägenhet, så det hade jag lovat dom! Och självklart så ringde mamma och pappa stup i kvaten minns jag, men jag vågade inte svara, för jag visste inte vad jag skulle svara om dom frågade var erica och andreas gjorde typ.. Men vid 12-13 tiden kan det nog varit så ringer Erica och berättar att jag har blivit moster åt en liten flicka :D Jag vart så glad så jag grät en liten skvätt, kändes som en känsla man aldrig varit med om tidigare, helt otroligt!

Sen ringde mamma och då svarade jag för då visste jag att hon visste, Så åkte vi in senare på dagen till BB. Helt sjukt hur liten hon var då, och det var jag som sa att hon skulle heta Nelly. Visserligen hade erica pratat om det förut, men hade bestämt sig för Nova-Lie tillslut. Fast jag sa att hon såg för tuff och hård ut föratt heta det och hon passade bättre att heta Nelly, och de tyckte dom med !


det här var den första bilden jag fick på skruttan, fick den i ett mms av erica.


för första gången i mina armar!


Nelly Emelina Jönsson , 3500 gram 51 centimeter lång.

Jag har den finaste underbaraste gladaste systerdottern man kan ha! Obeskrivligt hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag älskar henne ♥ Nelly är en person som gav mig hopp, som ger mig hopp ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback