Michaela Forni once wrote ..

Snaaaart ska jag sova .... Innan jag går och lägger mig vill jag bara säga något, till dig som tappat hoppet, till dig som har det tungt just nu.. Jag tror knappast man är ensam om att man tappar hoppet ibland... Fast jag kan känna att just jag är fel person att skriva detta , men alltså jag tror på andra, typ . Eller hur man ska säga..

 Michaela Forni :
Folk tror nog alltid att man klarar sig så bra själv när man visar sig stark. Att man tar all skit. Att ryktena inte biter eller kommentarerna inte känns. Att det man får höra inte gör ont eller att hans namn inte fortfarande är en kniv. Ingen som förstår att hela staden fortfarande är ett minfält.
Allt känns. Men jag måste vara stark för att överleva. Det är därför som blicken är svart och sen kan människor skvallra hur mycket de vill om hur dum eller hård eller elak man är, men det handlar bara om ren och skär överlevnad efter en sorg större än allt annat.
Och till alla er som tror att man inte klarar det. Man gör det. Man skrattar tillslut. Man älskar igen. Man börjar leva utan att man ens inser det själv. Glöm inte bort det. Jag klarade det. Du klarar det. Vi klarar det. Tillslut inser man att denna smärta man tagit sig igenom har gett något väldigt fint - en styrka man aldrig trodde att man hade. Känslan av att vara en stark människa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback