dag 14 - min skoltid

Hoppar över dag tretton (den här veckan)...

Okej min skoltid skulle man kunna kalla rätt jobbig tror jag, alltså jag har alltid varit en riktig skitunge i skolan, som alla lärare hatade. Jag sa jämt vad jag tyckte och satt sällan still och pratade jämt!
Det började redan i ettan då jag var skit kaxig, minns lite grejer från förr som tillexempel en av gångerna då jag "somnade" på lektionen, och vägrade svara när fröken prata med mig så sa hon åt mig att gå ut från klassrummet, såklart så gjorde jag ju inte det, den insidenten slutade med att jag låg på golvet och släpades ut i fötterna från klassrummet.. En annan gång när jag var ute på vift så sa Astrid (fröken) åt mig att sätta mig i bänken, jag gick mot bänken och började försöka sätta mig i bänken, bokstavligttalat I bänken, och sa efter en stund ''jag får inte plats'', sen var man uppe och sprang igen! Det var i ettan det..

Sen vart jag lugnare när jag fick en lärare jag verkligen tyckte om, Inga-Lena! Världens bästa och snällaste lärare, henne var jag aldrig odräglig mot, för hon var den bästa! Men 3an vart en jobbig tid då hon vart sjuk och senare dog. Då fick vi massa vikarier som var helt knäppa i huvet tyckte jag, egentligen kanske jag bara var ledsen och var bestämd på att ingen var bättre än Inga-Lena.

I 4an och 5an var jag nog värst, jag var en riktigt arg unge som var riktigt jävlig mot mina lärare, fast jag tyckte och tycker fortfarande att vissa av dom förtjänade det, i 4an kanske vi hade 7 olika vikarier på en termin typ, och om jag inte gillade en så visade jag ju det, och sen snackade lärarna antagligen i lärarummet om mig så när vi fick en ny vikarie så hade ju den fått informationen att jag var en jävlig skitunge och var dum mot mig direkt utan att jag ens gjort något, fel av dom! och dom fick ett helvete! Jag minns att vi skulle få en ny lärare i 4an, jag fick henne att sluta efter en vecka!

I 6an slog vi ihop min lilla klass med den andra större 6an och vi fick en gemensam lärare som heter Maria. Maria hade jag respekt för, hon var en riktigt bra lärare tycker jag! Hon skulle kunna jämnföras med Inga-Lena, en riktigt snäll och bra lärare, som röt i ordentligt dom gångerna det behövdes. Precis så ska en lärare vara! Vi hade ett system då vi fick samla ihop stjärnor och efter ett visst antal fick vi belöning, en av dom var att vi fick åka till hennes stuga och övernatta. Vilken lärare skulle göra något så snällt? 6an var en rolig skoltid tycker jag.

Högstadiet vart ganska jobbigt, jag fick en lärare jag inte alls kom överns med, och det vart samma som när jag gick i 4-5an skulle jag tro, lärarna snackar och skaffar ingen egen uppfattning om mig utan är dum direkt. Så den läraren fick ett helvete med mig, hon behandlade mig dåligt och jag visade bara att hon gjorde fel och var lite koko. Minns när hon stog och skällde på mig och en i klassen bara ''varför skäller du alltid på evelina när det är något, som hon inte ens har något med att göra''. Då vart hon minsallt tyst och det var fler som märkte att hon inte behandlade mig rätt. Henne fick jag att sluta efter 1 år.

Nu går jag 1 året i gymnasiet på YA- fri i falun, med Mode/Styling inriktning. Jag kan inte säga att jag trivs i skolan, men tycker linjen är ganska kul!

Tänkte leta på lite bilder från min skoltid, och slänga in här! Får se om jag hittar något!


Kommentarer
Mum säger:

Du har beskrivit din tid ganska bra i skolan, du ska veta att vi jobbade hårt för att eran lilla klass inte skulle komma i kläm så som ni gjorde efter Inga-Lenas bortgång men det var inte det lättaste med den personal som jobbade på skolan då. Jag saknar lite detaljer från Anette och Maggan för med dom tror jag du trivdes med. Det har inte varit lätt och är inte lätt att ha med dig och skolan att göra ska du veta, men jag oppas att du kämpar på i Falun med det du gör nu för jag tycker att det passar dig som handen i handsken.kramelikram Mum.

2011-02-02 | 17:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback