Måndag 17 augusti

Idag är det många som har sin första skoldag. Många av er kommer säkert hem och säger "det var inte så farligt som jag trodde" Några känner sig jätteglada och tycker att allt verkar toppen och vissa av er kände säkert en oro över att inte hitta några personer som man klickar med på en gång. Och vet ni? Oavsett hur ni känner så kommer era känslor att blandas tusen gånger om under er gymnasietid.

Gymnasiet är definitivt den roligaste period som jag har haft i skolväg. Man får börja om, vara en helt annan person en den man hade blivit under högstadiet. Man får förnya sina löften till sig själv att "nu jäklar ska jag börja plugga till proven i tid" och sköta skolan ordentligt. Men gymnasiet är lite läskigt också, man får ta mer ansvar och plötsligt träffa människor som ständigt frågar "Ja men vad vill du bli i framtiden? Va, vet du inte det? Hallå du går faktiskt i ettan på gymnaiset och då ska man veta det!"

I början kommer det bli en liten kamp i klassrummet om vem som kan mest, vem alla tycker mest om. När jag började ettan gick jag in alldeles för hårt och skulle synas och höras mest. Det gick åt helvete, jag upplevdes mest som en skytsam tjej och tog alldeles för mycket plats. Efter min första gymnasiedag så gick jag hem och grät, det kändes så jobbigt att bygga upp en relationer på nytt och hitta min plats i klassen. "Vem skulle jag vara? Jag var ju den där tjejen som räckte upp handen jämt och skulle kunna allt i högstadiet = plugghästen. Nu på gymnasiet ville jag bli den där coola tjejen istället". Idag vet jag ju att det handlade om osäkerhet från min sida, jag ville ju bara få kompisar.

Ni som känner pest och pina efter er första dag på gymnasiet med en ny klass. Ha is i magen! Var dig själv bara och försök att prata med så många som möjligt innan man gaddar ihop sig två och två. Det är bara dumt. Alla är lika nervösa just nu, även fast man inte ser det så du är inte ensam. Nu har du tre otroligt roliga år framför dig, om tre år tar du studenten och det kommer att gå så snabbt. Alldeles för snabbt!

- blondinbella



Usch jag är så jäkla nervös, Det här kommer ju inte att gå!!!  Inatt har jag legat och grinat föratt jag inte vill gå i falun, kommer tårar nu när jag tänker på det också .. Har setat och tänkt hur kul mina vänner kommer ha på björkhaga , dom kommer ju ha sånna roliga raster tsm, som det har varit på haga. ååh jag saknar dom dagarna ...

Har kollat på massa bilder nu , haha shit vad bilder jag har på antonia , helt sjukt :)
















<3

Nu blire lite mat , lassange och feetttaaaa ;D

xoxo/e.j ♥

Kommentarer
Anonym säger:

2009-08-17 | 18:39:57
Jessie säger:

:'(<3

2009-08-17 | 18:40:46
Anonym säger:

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-17 | 19:04:17
Anonym säger:

Tänk när du har llagt ut alla bilder på dina nya kompisar och dom gamla har du ju kvar. Du kan väl prova och sedan efter ett par veckor tar du ett beslut. Lycka till mum

2009-08-17 | 19:26:40
Emma säger:

Mysig blogg!

2009-08-17 | 19:35:59
Bloggadress: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Jannica säger:

Har gått till Final nu i veckans blogg. Skulle verkligen bli glad om du gick in på http://singit.blogg.se/2009/august/de-tre-finalisterna-ar.html#comment och röstade på mig, jag är nummer 3. Tack på förhand ;)<3

2009-08-17 | 21:39:14
Bloggadress: http://jannicadihlens.blogg.se/
linn teresia yumei säger:

<3 bra tider det!

2009-08-17 | 22:02:57
Bloggadress: http://yumei.blogg.se/
Erica säger:

Kom igen Evelina ..du klarar de.. De vet ja!

2009-08-17 | 23:06:47
Bloggadress: http://ericaj87.blogg.se/
Emelie säger:

read my blogg syss :) <3

2009-08-18 | 00:15:27
Bloggadress: http://xem3liex.blogg.se/
Malin Klein säger:

Evve! ÄR så avundsjuk på dig att du ska få gå en sådan utbildning! Tänk vad häftigt! Jag gick på media i Falun dem första månaderna i gymnasiet, sedan bytte ja pga det var redan "grupper" folk kände varandra redan och där kommer jag som värsta utbölingen.. Så jag bytte till hofors (!?) För där hade jag mina kompisar och kände mig tryggare. MEN och det är ett stort MEN! jag ångrar mig så förbannat mycket! Jag gav det inte tid och jag försökte inte ens lära känna klasskamraterna. Tyckte det var enklare och byta så slapp jag försöka mig på nya relationer osv. Så jag hoppas och verkligen tycker att du ska ge det tid! Det är nu som det gäller att välja framtid.. och gör inte samma misstag som mig.. Det biter tillbaka senare..



Pepp pepp! du fixar det här!

2009-08-18 | 16:13:27
Bloggadress: http://malinklein.blogg.se/
evelinan säger:

:)<3

2009-08-18 | 19:44:16
Bloggadress: http://evelinajoensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback