Ljungdalen 2009

Här kommer en uppdatering om ljungdalen....VARNING ! låångt inlägg!

Fredag: Klockan två står vi alla redo för att börja våran resa mot Ljungdalen, efter lite krångel med våran bildörr så kommer vi tillslut iväg . lååång bilresa med sjungade andreas och sune , som båda sitter och sjunger olika låtar , mm trevligt ;) sen hade vi två i framsätet som kolla på film ;) sen jag och ina, som fick sitta och lyssna på sune och andreas x)
När vi väl kom fram så slängde vi bara in alla grejer på rummen, så gick vi ut och åkte stjärtlapp ist. vi bodde mitt i slalombacken så vi hade rätt bra backar också (Y) Sen gick vi in igen och bråka lite om byrån.. Killarna fick damp och rev upp alla sängar som vi hade bäddat , emma kanske fick bädda om 4-5 gånger, stackarn ;p Tillslut somna vi väll antar ja ..


Avensjuka som inte inte får följa med ;P


"Emma man ska ha mycket ögonkontakt"


Hotellet mitt i backen




Lördag: Uppstigning ganska tidigt , slalombacken öppna halv 10 som vi skulle åka i . Det var hur bra backar som hälst tycker jag , perfekt väder också , stråålande sol, jaa underbart ! Fast jag fick åka lite själv eftersom fegisemma och fegisrebecka inte vågade åka dom ''stoora'' backarna .. eller jag kanske åkte en gång själv .. men jag vill gärna åka den backen fler gånger , men det var lite trist att åka själv , så man fick åka trollstigen med emma hela tiden x) haha ! men det backen var också rolig :D

Gick väll in typ vid 4 då backen stängde , då skulle jag laga mat. Nej aldrig mer! gash vad dom ska klaga då , var bara färgen på köttferssåsen som var lite otreevlig x) annars var det rätt gott om man hade mkt ketchup och salt ;)
Kolla på Melodifestivalen senare på kvällen också , men jag vart så förbannad så jag gick och lag mig vid första röstningen ;O


Emma,Rebecka & Ljungdalen!


Någon som körde in i trädet , sune kanske ?


Galningar som hoppas från liften ;O 


Miiddag ;D


Stjärtlapps race"


Melodifestivalen ON

Söndag: Jaa det var nog på söndagen alla var mäst oroliga, resans svåraste utmaning. 1.7 (?) milLängdskidor ! Det var rätt tråkigt , fanns inga längdskid spår , var skoterspår som vi åkte i , sen på vägen upp gick det bara uppför , man kunde inte åka , lära liksom saxa upp hela vägen typ . usch ! Men nerför gick det iaf fort ;)

Senare på kvällen skulle iväg till kesobyn (?) och bada tunna, Åkte skoter till en liten stuga där vi åt hamburgetallrik, och efter maten badade vi i tunnan..


Vägen upp .



Grävde ner och och tog en fika :)


haha , ramla och kom inte upp x)


Mat,bastu,bada:)

Måndag: På måndagen skulle vi gräva iglosar x) Skotta hur mycket snö som hälst, vi skulle vara 5 st i våran så den lära vara extra stor också .. aja, sen när vi hade skottat upp en jätte stor hög, då skulla vi gräva ut ungefär 2 tredjedelar av det. Jobbigt jobbigt. När Karin och jag satt och grävde i våran , vips som ramla det in snö . men hela föll inte samman , vart liksom perfekt. Men vad vi vart rädda ;o  Sen säger dom att vi inte får sova i dom där eftersom 2 st hade ramlat ihop helt , med personer i. Så då var det bara att förstöra allt vi hade gjort !! våran tog iaf längst tid att förstöra , status ;)



Tisdag; Städ&Pack dag, jobbigt! Kom iaf iväg rätt bra tid, hemresan var lite segare än upp resan, alltså vi sov och sånt på hemresan, men det gick fortare.. Vi såg t.o.m en REN ! jaa , en sån som tomten har ;) skojar inte ! Såg nått rådjur också , men det är ju ingenting jämnfört med en ren , en ren har jag aldrig sätt .. Joo det har jag ju visste ;o på julmarknader . men det räkas inte , nu såg jag en vildren :D Kom hem efter 9 någongång , skönt , bara att sova eftersom man skulle upp till skolan dagen efter..


heemmma ..

Övriga Bilder:


Rebecka har laddat upp ..


I liften, rebecka&emma :D


dampungar , A-Ö kanske?



???


hahaha x)


jaa, vad säger man ?
 


schysssta klubben ;)


När inte folket som var i ''vardagsrummet'' ville gå när man skulle sova,
lära man ta till med olika metoder x)


nnaaw ;D


Han som har gjort detta möljigt ;) ove blom !!!!!  thx:D

Gud vilket jobbigt inlägg x) byebye !

xoxo/e.j ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback