weheartit

Något jag inte förstår är när man desperat vill ha gillningar på sina bilder? Jag är en sån som inte är i behov eller får någon som helst bekräftelse när folk gillar mina bilder, visst det kan vara kul när folk man känner och vet vilka är gillar ens bilder, men att tex hashtaga sina bilder på instagram för att få gillningar eller komentera "följ mig så följer jag dig", "gilla mina fem senaste bilder så gillar jag dina 10 senaste". Jag fattar inte! 
Något som jag har märkt är dessutom att folk hastagar sina bilder med massor av hashtags och sedan tar bort dom. Eller att man gör det i efterhand för att man antagligen tyckte man fick för någora som gillade bilden, sen tar man bort hashtagsen igen - vips så har man 50 mer likes!
Och nu till det mest sjukaste, folk som lägger upp bilder på "sig själv", men när det i själva verket inte är dom själva på bilderna men får folk att tro de!?
 
Har detta något att göra med självförtroendet? Eller vad är det frågan om, Jag kan ärligt säga att mitt självförtroende och min självkänsla är inte den bästa, men inte fan mår jag ett dugg bättre av att fler folk skulle gilla mina bilder. Absolut inte när det är folk man inte känner, och ännu mindre om det inte var jag själv på bilden! "ååh det är över 100 st som gillar bilden på mig, fast egentligen är det ju inte jag". Förstår liksom inte att man mår nå bättre av det liksom..
 
Detta är alltså något jag stör mig på, som ni kanske märker... Lära skriva ur mig det , tack!
Lite bilder från we heart it, fightforfit och myjagborn.blogg,se får avsluta detta gnäll-inlägg:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback