Onsdag 13 November

 
 
Har precis bakat bröd och nu väntar jag in Erica, Nelly och Noel för lite mellis med dom. Smakade en bit av brödet när jag skar upp det, och det smakande riktigt gott! Gott och nyttigt.. och dyrt ;) Blir väll inget bröd just jag kan baka regelbundet, men någon gång ibland så. 
Här kommer receptet jag använde från http://fitspooration.myshowroom.se
 

Ingredienser: 

2 dl havregryn

5dl dinkelmjöl,

1dl linfrön (jag tog hela)

1 dl sesamfrön

2tsk bikarbonat

en nypa salt

3 msk honung

1 rivet äpple

4 dl yoghurt (jag tog naturell yoghurt).

Utförande: 

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min. För mig räckte det med 45 minuter.

 



Kommentarer
mum säger:

Mycket gott mat bröd men dyrt för en kommunalare,; tack för att du bjöd.

2013-11-14 | 15:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback